Politica de retur

POLITICA DE RETUR

  • Cumpărătorul din mediul online poate să returneze, cu câteva excepții, orice produs cumpărat de pe site-ul ,,amprentata.ro”;

  • Termenul juridic al returului este retragerea din contract, ceea ce presupune ca produsul achiziționat să fie trimis înapoi comerciantului, iar banii vor fi recuperați în totalitate;

  • Dreptul de retur este valabil timp de 14 zile calendaristice, de la data intrării în posesia fizică a produsului și nu de la data încheierii vânzării online. Acest lucru înseamnă că dacă tranzitul produsului durează un anumit număr de zile, acestea nu sunt luate în considerație ca zile, din cele 14 avute la dispoziție de client, pentru a returna produsul;

  • Vânzătorul  este obligat să returneze banii și nu are dreptul să oblige clientul să-și aleagă un alt produs de pe site în contravaloarea produsului returnat;

  • Returul banilor se face în maxim 14 zile calendaristice și nu 14 zile lucrătoare. Ca prima zi din acest termen este considerată ziua confirmării expedierii coletului;

  • Termenul de 14 zile al returului poate fi prelungit până la 1 an de zile în cazul în care comerciantul nu are pe site trecute condițiile în care se face acest retur;

  • Lipsa ambalajului original nu poate fi sub nicio formă motiv de refuz al returului. Legea 249 /2015 interzice în mod expres această condiționare;

  • Conform Ordonantei nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanță “Consumatorul are dreptul sa notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului”.

  • Intenția de renunțare se poate face în orice mod, nu doar prin formularul pus la dispoziție de vânzător, inclusiv telefonic sau prin e-mail sau chiar față în față, prin viu grai. Din punct de vedere juridic, returnarea se face printr-o declarație neechivocă, așadar comercianții nu pot obliga un client să folosească un anumit tip de formular;

  • O situație specială este atunci când contractul de vânzare – cumpărare a fost realizat pe Internet, dar plata și ridicarea produsului se face direct în magazin. În acest caz achiziția este considerată online și există dreptul de retur necondiționat timp de 14 zile calendaristice de la încheierea contractului;

  • Plata returului coletului este, în sarcina vânzătorului, acesta își asumă în mod explicit această obligație, plata fiind făcută de el;

  • Returnarea produsului poate fi făcută în orice condiții, prin utilizarea oricărui serviciu de expediție, inclusiv a firmei de curierat preferate. Magazinul online ,,amprentata.ro” nu obligă returul cu o anumită firmă de curierat;

  • În cazul returnării unui produs deteriorat de către cumpărător, plata daunelor cade în sarcina cumpărătorului, în acest caz banii returnați fiind proporționali cu valoarea produsului returnat;

  • Cumpărătorul are datoria de a citi cu atenție toate informațiile aferente produsului/produselor, înainte de a plasa comanda, dacă pot fi sau nu returnate. Cumpărătorul este informat de produsele ce au sau nu opțiunea de retur, aceste produse au în descriere mențiunea ,, nu se poate returna/ fără retur, etc.”;

  • Dacă cumpărătorul găsește un produs care prezinta defecte, atunci acesta este obligat să nu utilizeze produsul în scopul în care acesta a fost achiziționat. Produsul va fi returnat împreună cu factura fiscala, bonul/chitanța și formularul de retur, completat integral. Contravaloarea comenzii/produsului va fi returnată după îndeplinirea tuturor procedurilor legale.

  • Dacă cumpărătorul dorește  să returneze produsul/produsele achiziționate, poate trimite un e-mail la adresa info.tacline@gmail.com și precizează că dorește să returneze comanda. În cel mai scurt timp va fi contactat pentru soluționare.

  • Pentru o relație corectă între vânzător și cumpărător, sunt prevăzute câteva situații în care returul nu este posibil, deoarece prima parte ar avea pierderi pe care nu și le-ar putea recupera. Între aceste situații se numără următoarele:

  1. Achiziționarea unor produse personalizate după dorința cumpărătorului, cu specificații diferite fațăde obiectele de serie obișnuite;

  2. Achiziționarea unor produse sigilate, care prin folosință nu mai sunt în această stare și nu mai pot fi folosite din nou din motive ce țin de igienă sau de protecția sănătății;

  3. Produse care după cumpărare au fost amestecate cu alte elemente și care sunt inseparabile;

  4. Prestările de servicii încheiate în condițiile în care consumatorul declară anterior că știe că nu are dreptul la retragere;

  5. Achiziționarea unor produse cu preț fluctuant, ce nu poate fi controlat de vânzător;

  6. Achizițiile făcute în cadrul unei licitații;

  7. Achiziția unor ziare periodice sau reviste;

  8. Achiziționarea de conținut digital livrat online în condițiile în care consumatorul a confirmat că renunță de dreptul la retragere;

  9. Produsele care expiră rapid, iar la retur nu ar mai putea fi revândute altor cumpărători;